Huis Ter Lucht

Welkom bij Sieto en Ellen Heemskerk van Huis ter Lucht aan de Amstel. Bij ons is het genieten met het gezin, familie of vrienden. Huis ter Lucht combineert een landelijke sfeer met een unieke locatie direct aan de Amstel. Onze nieuwe appartementen en groepsaccommodatie zijn geschikt voor grote gezinnen en families. Door de centrale ligging is Huis ter Lucht een geschikte accommodatie voor bedrijven en verenigingen. Huis Ter Lucht ligt in de Kwakel, vlakbij Aalsmeer, Schiphol, Amsterdam en overige grote steden. Voor onze gasten zijn er voldoende gratis parkeerplaatsen op ons terrein. Wilt u de omgeving vanaf het water te verkennen? Huur dan onze luxe 8 persoons sloep! Er is geen vaarbewijs nodig.

Omgeving
Bij Huis te Lucht beleeft u het dagelijks leven van de boerderij. Wij zijn actief als veehouderij met 70 koeien. Kinderen vermaken zich uitstekend rond de appartementen. Hiervoor hebben we gratis te gebruiken skelters, buitenspeelgoed en een grote trampoline beschikbaar. In de nabije omgeving vindt u restaurants, winkels en een supermarkt.

De naam `Huis ter Lucht`
Huis ter Lucht bestaat al honderden jaren als kaasboerderij en staat daarom op vele waterkaarten. Vroeger stond onze Calslagenpolder in verbinding met de Amstel. Als er teveel water in de polder was, gingen de sluizen open en liep het water de Amstel in. Dat noemde men “luchten”, vandaar de naam Huis ter Lucht.

Onze koeien en weiden
Een koe hoort in de wei en daar lopen die van ons dan ook in de lente, zomer en herfst. Na een lange winter is het altijd weer een belevenis als de staldeuren open gaan. De dames gooien dan de beentjes in de lucht en sprinten naar buiten onder luid geloei. Dat is altijd weer een belevenis op zich. Wij vinden het belangrijk dat onze dieren een zo leuk mogelijk leven hebben. Natuurlijk hebben we koeien omdat ze melk geven, maar er is een verschil tussen duurzaam melken of “eruit halen wat erin zit.” Wij gaan niet tot de laatste druppel melk en daarom leven onze 70 koeien een prettig en langer leven. De keus voor MRY-koeien (een Nederlands ras wat is ontstaan tussen de Maas, Rijn en IJssel) vinden wij daarom logisch: dit roodbonte ras geeft minder melk dan zwartbonte, maar de melk is voller qua samenstelling. Daarom kun je van deze melk ook kaas maken met een rijke en volle smaak.

Bezoekadres
Appartementen “Huis ter Lucht”
Sieto en Ellen Heemskerk
Jaagpad 15