Het Nirwana Theetuin/Bamboe Labyrint

Bedrijfsnaam: Ruud Pouw Polderexperience

Iepenlaan 36, 1424PA  De Kwakel.

Bedrijfsactiviteiten:

• Vanaf zomer 2019 Theetuin-Bamboelabyrint Het Nirwana. Daar is nog geen website van, wel een Facebookpagina: Theetuin – Bamboe Labyrint ‘Het Nirwana’ . Een horecalocatie in het groen, 1500m2 theetuin en een  bamboelabyrint (doolhof) van 2300m2. Dit alles overgoten met een Oosterse ambiance.

In de  horecalocatie is slechts  plaats voor max 25 personen, het is dan ook grotendeels een buitengebeuren. Op diverse, door groen afgescheiden, beschutte plekken in de tuin staan zitjes. In de tuin is, naast het ‘gewone’ groen ook ‘speelgroen’ voor de kleintjes aangeplant. Vooralsnog zijn dat naast een grote wilgentunnel een kleine slingerende kruip-door-sluip-door wilgentunnel en nog aan te leggen een Konijnenheuvel: een heuvel met daarin kriskras vier lange (5-10 meter) dikke buizen verwerkt waardoor het ook geweldig kruipen en sluipen is. De zuidkant wordt beplant met hoge siergrassen waartussen het heerlijk verstoppen is.   Ook is er een 80 m2 groot deel van de tuin, een zogenaamd prieeltje, dat afgescheiden is van de rest en afgesloten kan worden en voor besloten bijeenkomsten afgehuurd kan worden.

Vooral het  bamboelabyrint moet een Oosterse, Boeddhistische uitstraling moet krijgen. Daar zorgt de bamboe en de prachtige bamboe-entrees al een beetje voor en in het labyrint zelf zal deze aankleding voortzetten door de nadrukkelijke aanwezigheid van een verscheidenheid aan Boeddha’s. Ook zal er een spel/puzzelelement aan de ingewikkelde tocht naar het centrum toegevoegd worden. Eenmaal daar aangekomen wacht een prachtig uitzicht over het groene labyrint vanaf het plateau.

Openingstijden: Reguliere opening vooralsnog van april t/m de herfstvakantie/begin november op woensdag- en vrijdagmiddag tot 18.00 u, zaterdag en zondag van 10.00 u tot 17.00 u. Voor groepen en partijtjes ook op andere dagen te boeken.

Doelgroep:  Fietsers/wielrenners voor een pauze, kinderpartijtjes, niet al te grote bedrijven voor een workshop/vergaderen in een rustgevende ambiance. Op termijn toeristen vanuit Amsterdam specifiek met het Bamboerlabyrint als trekker.

Keuken:  Uiteraard diverse smaken thee (verse muntthee uit eigen tuin te plukken), maar ook koffie, frisdrank en licht alcoholisch (bier, wijn). Enkele soorten taart, zelf gemaakt dan wel ambachtelijk, w.o de specialiteit bisqui-roomtaart en uiteraard appeltaart. Lichte lunchgerechten als diverse variëteiten  warme broodjes, panini’s, tosti’s en ook soep.

Toeristische rondleiding per fiets of te voet door ons poldergebied met als trekpleister bezoek aan enkele kwekerijen.